Ce este CBT?

Printre primele lucruri pe care le facem în terapie este să învățăm să fim mai conștienți de gândurile și imaginile care ne trec prin minte și să ne observăm modul în care acestea au impact asupra emoțiilor noastre și stărilor noastre de spirit.

Terapia CBT înseamnă, pe scurt, tocmai reliefarea acestor legături între cognițiile și emoțiile noastre, ajutându-ne să înțelegem stările și reacțiile pe care le avem la un moment dat, oferindu-ne soluții foarte practice de a interveni promt și eficient.

Vom învăța cum să recunoaștem care dintre gânduri pot fi „distorsionate/ iraționale / inutile“ și vom explora alte modalități alternative de gândire.

Dincolo de aceasta învățăm despre principalele noastre scheme cognitive.

Acestea sunt nesiguranțele noastre profunde, de multe ori învățate în copilărie. Combinate cu anumite reguli și ipoteze pe care le-am învățat în timpul vieții noastre, ne crează o predispoziție spre un anumit tip de model de gândire și simțire și prin urmare la un comportament rezultat.

Terapia cognitiv sau CBT are reputația de a fi o forma de terapie realizată pe un termen mai scurt decât cele mai multe terapii traditionale și a fost una dintre primele forme de terapie testate cu success.

CBT a ajutat literalmente milioane de oameni și probabil vom observa tot mai mulți terapeuți abordând unele dintre aceste tehnici.